Östhammars kommun är Årets Cajsa Varg
Tillsammans med kommunikationsbyrån Matador AB har Östhammars kommun vunnit det prestigefulla priset Årets Cajsa Warg. Priset som delas ut av Marknadsföreningen i Uppsala ges för den marknadsföringsinsats som gjordes i samband med att Östhammars kommun var matchvärd för en av IK Sirius allsvenska matcher i fotboll förra våren.
– Vi vill att våra grannar i Uppsala ska känna både nyfikenhet på vad Östhammar har att erbjuda och att de ska känna sig välkomna. Därför känns det relevant för oss att synas på plats i Uppsala, säger Ulf Andersson som är näringslivschef i Östhammars kommun.
– Vi har arbetat med Matador några år och det känns roligt att deras kreativitet och vårt samarbete vinner ett sådant stort erkännande som Årets Cajsa Warg. Inte minst tack vare att vårt utåtriktade marknadsarbete också är en del i en större satsning för att öka bostadsproduktionen i kommunen. En satsning som genomförs med bland annat stöd från Tillväxtverket.
Motiveringen till priset lyder:
"Ett bevis på att kommunikation inte behöver vara dyr eller tidskrävande. Här har man gått på magkänsla och snabbhet samtidigt som man lyckas vara relevant. Ett tecken på att man förstår sin målgrupp occh har förmågan att väcka känslor. Genom att ta avspark i en välbekant fenomen och addera 100 procent charm går priset för Årets Cajsa Warg till Matador och bidraget Matchvärdskapet i samarbete med Östhammars kommun."
Här är hejaramsorna som tog Östhammars kommun upp på prispallen