Vi ska bli bättre på service
Vi vill bli bättre på att ge dig bra service. Vi tänker därför skapa en kommungemensam servicetjänst. I korthet innebär det en kundtjänst som ska hjälpa dig bättre och snabbare.
Undersökningen ”Kommunens kvalitet i korthet” genomfördes 2011 av Sveriges Kommuner och Landsting.
I undersökningen deltog 160 kommuner och resultatet har presenterats i en rankning.
Bättre och snabbare service
- Resultatet visar att vi måste förbättra oss avsevärt vad gäller servicegrad och tillgänglighet, säger
Kundtjänsten ska vara "en väg in"
- Medelvärdet i undersökningen ligger på 81 %. Vi vill nå upp till 100 % om ett år, berättar Peter Nyberg vidare. Jag har gett Gun Klang, kanslichef och personalchef och näringslivschef
Start 2013
En utökad arbetsgrupp ska tillsättas för att till den 24 maj 2012 presentera ett första utkast för kommunstyrelsens arbetsutskott. Den 1 januari 2013 ska Östhammar Direkt vara på plats och startklar.