Gå till innehållet

Nu sjösätter vi nya kanaler för destinationen Roslagen!

Arbetet med att stärka Roslagen som en attraktiv destination fortsätter och får snart sin rätta form. Ett gemensamt platsvarumärke har tagits fram och för att spegla detta lanseras en ny digital plattform under våren. Den ska göra det enklare för både besökare, boende och lokala aktörer att upptäcka och utveckla vår unika region.

Ny hemsida och sociala medier för Roslagen

Under våren 2025 lanseras en gemensam hemsida med turistinformation och evenemangskalender för hela Roslagen. Den nya satsningen smygstartar redan i februari med nya sociala mediekanaler under namnet Destination Roslagen. Här ska både invånare och besökare enkelt kunna ta del av inspiration och information från Roslagen.

– Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för våra aktörer att göra Roslagen till en upplevelserik plats, säger Lisa Karm Togo, projektledare för Roslagssamarbetet och destinationsutvecklare i Östhammar.

Gemensamt varumärke för Roslagen

Roslagens platsvarumärke har tagits fram och förvaltas av kommunerna Östhammar, Norrtälje och Österåker gemensamt, men det ägs varken av dem eller av något enskilt företag – det tillhör alla som verkar, bor och vistas här. Genom att lyfta fram Roslagen som destination vill samarbetet:

  • Främja turism, jobb, kompetensförsörjning och företagande i Roslagen
  • Särskilja platsens varumärke från kommunorganisationerna
  • Stärka attraktionskraften för både besökare och företag
  • Öka den lokala stoltheten

Genom det här gemensamma arbetet kommer vi att skapa ett starkare och mer levande Roslagen – en plats där både besökare och invånare kan trivas och växa. Vi ser fram emot att tillsammans med våra lokala aktörer skapa en stark gemensam röst som lyfter hela regionen!

Läs mer om hur vi arbetar med besöksnäringen i Östhammars kommun.

Kontakter

Publicerad
10 februari 2025
Senast uppdaterad
10 februari 2025
Ansvarig organisation
Näringslivskontoret
Ämne
Nyheter