Nu kan du få dina fakturor från kommunen via Kivra
OBS! Uppdaterad information.
Som ett led i kommunens digitalisering och en mer miljövänlig fakturahantering kommer vi att börja skicka ut fakturor via den digitala brevlådan Kivra. Är du inte ansluten till Kivra kommer du att få en pappersfaktura som vanligt.
Uppdatering!
Nu kan ni som fått ett felaktigt OCR-nummer använda er av detta OCR-nummer: 1010101002
OBS! Just nu har vi problem med OCR-numren för en del fakturor. Vi beklagar det och jobbar på en lösning. Håll utkik på hemsidan efter uppdaterad information.
Du som har Kivra kommer att få en notifiering via din e-post eller app när en faktura från kommunen anländer, beroende på hur du ställt in dina önskade notifieringar i Kivra.
Du som inte har Kivra kommer att få en pappersfaktura från kommunen med posten som vanligt. Den nya fakturahanteringen gäller exempelvis avgifter för barn- och äldreomsorg, bygglov och tillsyn men inte fakturor för renhållning.
Vill du skapa en digital brevlåda hos Kivra?
Att skaffa Kivra tar bara några minuter. Du anger e-post, telefonnummer, personnummer och legitimerar dig med Mobilt BankID. Du ansluter dig via Kivras webbplats
Har du Kivra, men vill fortsätta få dina fakturor i pappersform?
Då behöver du själv logga in och välja bort Östhammars kommun som avsändare av digitala brev i Kivras app eller på Kivras webbplats.