Gå till innehållet

Vattenavstängning - Torngatan, Gimo kommun Starttid: 2024-10-28 08:00:00 Sluttid: 2024-10-28 13:00:00 För mer information se Gästrike Vattens hemsida Driftstörningar - Gästrike Vatten

Lekfullt lärande om att tänka säkert

Du har väl inte missat informationssäkerhetsloppan? Med den kan du på ett enkelt och lekfullt sätt öka din medvetenhet och kompetens om enkla saker som du själv kan göra för att skydda personlig information. Skriv ut, vik och använd!

I oktober anordnas informationssäkerhetskampanjen Tänk säkert. Syftet med kampanjen är att förbättra informationssäkerheten hos allmänheten, det vill säga ge dig råd och tips om hur du blir säkrare i ett digitalt samhälle.

Ett lekfullt sätt att göra det på är att skriva ut Informationssäkerhetsloppan (msb.se) – placera den på fikabordet för att få i gång samtal och engagemang om vad du själv kan göra för att skydda personlig information.

Bakom kampanjen Tänk säkert står Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) tillsammans med Polisen och drygt 20 andra aktörer. Läs mer på MSB:s webbplats:
Alla kan bidra till Sveriges cybersäkerhet – Så skyddar du dig (msb.se)

Kontakter

9 oktober 2024